Nogle af de vigtigste forudsætninger for at dine medarbejdere trives og lykkes er, at de føler sig set og hørt. Det betyder ikke, at du skal sidde på skødet af dem hver dag, men at de i dialogen med dig oplever venlighed, interesse og empati, som er væsentlige byggesten for medarbejdernes motivation og resultater.
Som leder skal du både kunne være tydelig, faktuel, rammesættende og kommunikere klare mål. Men du skal samtidig kunne vise dine medarbejdere interesse og empati. Du behøver ikke at være empatisk på den måde, at du skal løse alle deres private problemer, men du skal kunne vise forståelse for deres udfordringer og du skal vise interesse for deres arbejde.
Og som mennesker – og som ledere – har vi jo forskellige præferencer – og personligheder. For nogle er det helt naturligt at vise interesse og at være involverende – for andre er det nemmere at sætte fokus på fakta, krav og målsætninger.
Uanset dine talenter og præferencer, så får du hos Domus Practica håndgribelige værktøjer til være en interesseret, involverende leder, der får det bedste ud af dine medarbejdere. Hvis det falder dig nemt at være interesseret og involverende, stiller vi skarpt på, hvordan også får stillet krav- på den gode måde. Har du brug for at være mere involverende og interesseret, så giver vi dig praktiske greb, så du kan få nogle bedre dialoger med dine medarbejdere – uden at du skal slå knude på dig selv og dine talenter.
Domus Practica
v/Tina Buch Olsson
Kirstineparken 30
2970 Hørsholm
Tlf.: +45 20140208
tina@domuspractica.dk
Tina Buch Olsson | LinkedIn
CVR: 27760635