Ydelser

Forebyggelse og håndtering af stress

Målgruppe: Ledere på alle niveauer. HR på alle niveauer. Arbejdsmiljørepræsentanter.

Dette inspirationsoplæg giver deltagerne praktiske værktøjer til at forebygge og håndtere stress på arbejdspladsen

Udover at have store menneskelige konsekvenser for den enkelte, kan stress blandt medarbejderne påvirke organisationen i negativ retning og medføre generel dårlig trivsel, utilfredse medarbejdere, stort sygefravær, øget personaleomsætning og nedgang i produktivitet mv.

Som leder kan det være svært at forebygge stress og nogle gange ser vi det slet ikke komme.

På dette inspirationsoplæg får deltagerne – gennem relevant teori og værktøjer – inspiration til at forebygge stress hos medarbejderne og til at takle den svære samtale med medarbejderen om stress. Vi vil bl.a. fokusere på hvad organisationen kan gøre, hvad lederen kan gøre og hvad der er medarbejderens eget ansvar.  Deltagerne får redskaber til at afkode, om medarbejderen er stresset og hvilken type samtale, der skal afholdes med medarbejderen – afhængigt af stressniveau.

Ledelse gjort praktisk og enkelt

Domus Practica
v/Tina Buch Olsson
Kirstineparken 30
2970 Hørsholm

© Domus Practica | All Rights Reserved.